«Swinnen boeiend tot het einde.»

Een boeiend optreden van ‘veteraan’ Guy Swinnen (remember The Scabs) kon Annelies van begin tot einde bekoren. En dankzij de Laïs-miniconerten in diverse Fnacs kan ze haar cd-collectie verder uitbreiden met mooie muziekjes. Haar commentaar over de afgelopen week.

20010219_bonanza1Vorig weekend zag ik in De Zolder – een klein, gezellig jeugdhuis – een concert van Guy Swinnen. Solo met twee gitaren, waarvan hij er – voor zover ik me herinner – maar één heeft bespeeld, twee mondharmonica’s, een glas water en een glas witte wijn. Guy was goed en bleef me boeien tot het einde. De lengte van het tweede deel zou afhangen van het publiek, zo had hij zelf gezegd. En hij heeft een stuk of zes bisnummers gespeeld. Ik was dus weer eens trots op het Kalmthoutse publiek én onder de indruk van de manier waarop Swinnen omging met een stelletje dronkaards op de eerste rij. Zelf zou ik er zeer verveeld mee zitten, maar hij dus niet. Guy maakte er een praatje mee en imiteerde enkele figuurtjes uit South Park. Misschien moet ik dat ook eens proberen.

Verder heb ik vorige week ook nog vier aankoopbonnen gekregen voor ons mini-concertje in de Gentse Fnac. Deze week doen we hetzelfde in Antwerpen, en nog een paar dagen later is Leuven aan de beurt. Dat maakt dat ik tegen het einde van de maand met twaalf Fnac-bonnen zit, en die wil ik zo snel mogelijk inruilen voor mooie muziekjes. Van Gainsbourg en Goldfrapp bijvoorbeeld, die ik wat beter heb leren kennen tijdens onze tournee dour Bretagne. Het is dus hoog tijd om wat nieuwe platen in te slaan. Maar niet op zaterdag: dan kom je in zo’n winkel meer mensen tegen dan cd’s.

Laïs gaf twee Fnac-miniconcerten (Gent, 10 februari; Antwerpen, 17 februari). Een derde concert gaat door op 24 februari in de Fnac-vestiging te Leuven, aanvang 15.00 uur.

© Bonanza, 19 februari 2001

Geef een reactie

