Annelies: «Goede voornemens voor Werchter»

Voor het tweede achtereenvolgende jaar staat Laïs geprogrammeerd op het prestigieuze Rock Werchter Festival. Ze maakt alvast goede voornemens wat hun voorbereiding voor de zomerfestivals betreft …

20010430_bonanza1Eindelijk: het is bevestigd. We staan voor de tweede keer op Rock Werchter. Eerlijk gezegd stond ik niet echt te springen toen ik het hoorde. Twee jaar na elkaar op hetzelfde festival. Wat gaan wij daar in godsnaam brengen? In ieder geval iets ánders. Desnoods stuur ik mijn broer om mij te vervangen. Maar zo’n vaart zal het wel niet lopen, want gisteren heb ik met Jorunn de nummers besproken die we zouden kunnen spelen, en dat zag er goed uit. Onze tournee is afgelopen, dus hebben we zeeën van tijd om iets fantastisch in elkaar te steken voor de zomerfestivals. Hoewel: onszelf kennende, beginnen we daar toch pas op 30 juni aan.

Wie ik zeker niet wil missen op Werchter: Manu Chao, want die heeft met Clandestino een fantastische cd gemaakt, en Wheatus, zodat ik eindelijk eens van dat Teenage Dirtbag-liedje afgeraak, dat al de hele week in mijn hoofd speelt. Sting natuurlijk ook, om hem – zwel zwel – nog eens goeiedag te zeggen, en 16 Horsepower, een groep die ik via Nathalie heb leren kennen. Af en toe vang ik een flard op door haar Disc Man. Want zij draait het volume zo ver open dat in het vliegtuig iedereen moeiteloos kan meeluisteren.”

Laïs concerteert op 30 juni e.k. in de Pyramid Marquee op het Belgische Rock Werchter Festival (optreden voozien van 20.20u tot 21.20u).

© Bonanza, 30 april 2001

Geef een reactie

