Annelies – Déjeuner de presse

Half zeven. De wekker loopt af. Veel te vroeg naar mijn zin, maar ik sta toch op, kwestie van eindelijk nog eens rustig een kop koffie met mijn vriend te kunnen drinken.

20010702_bonanza1Hij vertrekt naar zijn werk, maar ik heb nog zeeën van tijd voor ik de trein richting Lyon moet nemen. Je moet er wat voor over hebben om dat cd’tje te promoten, hoor.

Ik neem dus eerst nog een uitgebreid bad en pak nadien mijn koffers. Twee uur later zitten we op de trein, allemaal goed voorzien van leesvoer en andere vormen van verstrooiing, zoals een stapel cd’s en onze eeuwige metgezel: Mr. Tetris. In Lyon worden we opgewacht door een chauffeur, die ons naar een klein gezellig hotelletje breng. Eerst nog snel iets eten, en dan meteen onder de lakens. Er staan ons een heleboel interviews, radiosessies en televisieoptredens te wachten.

Morgenmiddag moeten we in Grenoble zijn, waar we een déjeuner de presse zullen afwerken. Je moet het bij gelegenheid zelf eens proberen: antwoorden op vragen die door zeven journalisten tegelijk worden afgevuurd, terwijl je een stevig viergangenmenu naar binnen werkt. Enfin, ik vermoed dat ze in Frankrijk rondvertellen dat die van Laïs fameus kunnen eten.

© Bonanza, 2 juli 2001

Geef een reactie

