Calais – Hoestbuien en Plankenkoorts …

Ik moet toegeven dat het elke keer toch wel zwaar valt om een ‘verantwoord-en-ook-nog-ietwat-boeiend-stuk’ te schrijven voor Bonanza. En zeker met de voortdurende controle van Alex Callier. Enfin, ik doe mijn best.

20010723_bonanza1Deze week deden we het voorprogramma van Henri Salvador in Calais. Ondanks de leeftijd van de man heeft hij het er voortreffelijk vanaf gebracht. Vooral zijn dronken act was schitterend, om niet te zeggen het beste van heel het concert. Salvador heeft humor. Tijdens ons halfuurtje moest Annelies een paar keer passen door een hevige hoestbui. Voor een paar echte fans maakte dat tafereel het weer wat spannender, denk ik. Het is eens wat anders hé.

Graag wil ik nog even iets over Werchter kwijt. Buiten het overdreven Bowie-gehalte vond ik Zita Swoon heel goed. Niet alleen om naar te luisteren, ook om naar te kijken. Mooi decor, mooi gezongen en eindelijk nog eens een mooie gitaarsolo, want eigenlijk haat ik gitaarsolo’s.
Toen ik het stuk zag van ons Werchter-concert in Plankenkoorts, kreeg ik het toch wel even. Weeral het Smidje. Wij hebben echt nog andere nummers, die toevallig ook nog ‘ns veel beter zijn. Maar ja, ik zal ermee moeten leven, denk ik. Leve ’t Smidje dan maar, zeker.

Laïs trad 15 juli ll. op in het Franse Calais als voorprogramma van Henri Salvador tijdens de 25ste editie van het Festival Cote d’Opale.

© Bonanza, 23 juli 2001

Geef een reactie

