Jorunn – Voor ’t eerst in Kalmthout

Vorige vrijdag hebben we voor het eerst in Kalmthout – tijdens de Bogerfeesten – opgetreden, en dat was speciaal. Fantastisch om te voet naar de soundcheck te kunnen wandelen.

20010806_bonanza1Mijn enige probleem bij zo’n thuismatch is dat ik de hele tijd sta rond te kijken om te zien of ik geen mensen ken. En dan durf ik weleens naast mijn tekst te zitten. Tot vier keer toe, deze keer. Zelfs bij ”t Smidje’, dat we inmiddels al een paar miljoen keer hebben gezongen.

Wat me wel opviel, is dat ons publiek overal heel aandachtig luistert. Vooral naar het laatste nummer, dat we zonder microfoons en compleet a capella zingen. En dat ging in Kalmthout de mist in. We kwamen niet boven het geroezemoes uit. Jammer.

Gisteren heb ik nog eens ontdekt, dat ik echt wel geloofwaardig was met mijn column over ons verblijf in het bubbelbad van Mick Jagger, een paar maanden geleden. We waren te gast in het praatprogramma Aan Tafel!, en toen we werden gebrieft, bleek dat Jan Verheyen dieper wilde ingaan op onze ontmoeting met de Stone. Jammer genoeg heb ik meteen verteld dat die passage helemaal was verzonnen, zodat daar tijdens de uitzending niets meer over werd gevraagd. Ik had verdorie mijn mond moeten houden…

© Bonanza, 6 augustus 2001

Geef een reactie

