Dranouter een belevenis

20010813_bonanza1Zondag 5 augustus. Bijna middernacht. Ik zag op JIMtv de nieuwe videoclip van Zita Swoon. ‘The Bananaqueen’ is niet alleen een geweldig nummer, maar er hoort ook een knap filmpje bij. Wat mij betreft tien op tien.

En nu we toch bezig zijn: hetzelfde geldt voor het publiek van Dranouter. Daar speelden we vorige zaterdag ons langverwachte concert. Althans: wij hadden er geweldig naar uitgekeken. En het werd een belevenis. Daarom wil ik in naam van Laïs iedereen nog eens bedanken. We hadden een cover van ‘Walk Like An Egyptian’ – tien jaar geleden een hit voor The Bangles – ingestudeerd, en ook Vincent Pirins vertolkte tijdens het optreden een gastrol op keyboards.

Eerlijk gezegd geniet ik meestal niet van grote concerten, maar deze keer was het anders. Eigenlijk besef ik pas nu hoeveel geluk ik heb bij deze groep te mogen zingen. Ik kan mijn brood verdienen met wat ik het liefste doe en ik krijg er nog ook nog eens ongelooflijke feedback van.

Laïs trad 4 augustus ll. op in Dranouter op het Folkfestival. Het ‘Coming Home’-concert had plaats in de Grote Concerttent voor een laaiend enthousiaste menigte van meer dan 18.000 festivalgangers.

© Bonanza, 13 augustus 2001

Geef een reactie

