100 Jaar Scouting

“Tot de Jin ben ik heel graag naar de gidsen gegaan”, vertelt Annelies.” Je komt veel buiten en in de natuur, hebt andere vriendinnen dan tijdens de week, je leeft een heel jaar toe naar een kamp. Het zijn dingen die ik mijn eigen kinderen zeker zie doen. Bij de Jin hield ik het dan al vlug voor bekeken. Plots ging het niet meer over een actieve zondag maar moest je in de zetel hangen en roken. Dat was niets voor mij. Aangezien ik toen ook al veel met muziek bezig was, ben ik er uiteindelijk mee gestopt.”
Het absolute hoogtepunt van haar scoutscarrière zijn voor Annelies nog altijd de kampen, maar ook de duodagen waarbij ze met buurtscoutsen gingen kamperen. “Dat waren gemengde activiteiten waar we altijd erg naar uitkeken, zotte dagen. En neen, een eerste lief ben ik daar niet tegengekomen. Of ik dingen geleerd heb die ik als zangeres gebruik? Niet echt.”
Annelies’ totem luidde ‘vrolijke kangoeroe’. “Vrolijk spreekt voor zich, terwijl kangoeroe verwees naar iemand die heer erg bang kon worden, maar zich tegelijk ook heel goed kon aanpassen.”
© De Morgen, vrijdag 27 april 2007

Geef een reactie

