Vijf zintuigen van Jorunn

In Plaza, de weekendbijlage van Het Nieuwsblad van afgelopen weekend geeft Jorunn enkele ontboezemingen prijs over haar geur-, smaak-, auditieve, visuele en sensitieve gewaarwordingen. We pikken er twee zintuigen uit.

VOELEN:
”s Avonds hou ik me graag bezig met beeldhouwen, iets waar ik weleens lessen voor wil volgen maar om de zoveel jaar ook eens mee kap. Vooral vrouwenlichamen zie ik heel graag uit steen ontstaan. Voelen aan die steen is voor mij dan een heel intense ervaring. Misschien wel een beetje vergelijkbaar met het voelen van een echt lichaam, ja. Mijn eigen borsten vastpakken kan soms ook eens goed doen. Vanuit puur anatomisch oogpunt is het goed om eens in de spiegel te kijken en zo de verhoudingen voor je beeldhouwwerk helemaal goed te krijgen.’
(…)
PROEVEN:
‘Bij momenten ben ik maniakaal met eten bezig. Soms kan ik uren fantaseren, alleen al over het gerecht dat ik wil klaarmaken. Koken is iets wat ik bij ons thuis samen met mijn lief doe. Samen naar de winkel gaan, de juiste kruiden uitkiezen en nooit een kookboek raadplegen: heerlijk. De GB heeft bijvoorbeeld een hele goeie visafdeling. Rauwe vis met wasabi en sojasaus, daar ben ik zwaar verslingerd aan. En als dessert mag er chocolade zijn. En Belgisch als het even kan, want in het buitenland bevat een reep gemiddeld één procent cacao.’
© kbz – Plaza Weekend (Het Nieuwsblad), zaterdag 9 en zondag 10 februari

CONCERTTOURNEE
Laïs, pas bekroond met een MIA-award, is begonnen aan een nieuwe concerttournee. Scherpenheuvel (1 februari), Mechelen (8 februari) en Gistel (9 februari) passeerden reeds de revue. Vilvoorde (23/02), Hasselt (29/02 – met Simon Lenski), Lier (01/03), Rotterdam (12/03 – met Simon Lenski), Hasselt (07/04), Peer (12/04), Genk (19/04), Roeselare (23/04), Menen (25/04) en Heusden-Zolder (26/04) staan nog op het programma. Pik zeker nog een van de komende concerten mee.
MEER LAÏSNIEUWS
Meer Laïsnieuws is terug te vinden op het Laïsfansforum en op de mailinglijst Laiswereld.

Geef een reactie

