Modespecial HBvL & GvA

Vandaag zit er bij de weekendedities van Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen een heerlijk extraatje voor alle Laïsfans. De magazine-bijlage bevat een modespecial met het Laïs-drietal in het middelpunt van de belangstelling. De groep is prominent op de cover aanwezig. In het magazine zelf vind je een zes bladzijden lange fotoshoot met de veelzeggende titel “Laïs heeft lentekriebels”.
De interviews met Jorunn, Nathalie en Annelies behandelen vooral modeonderwerpen, maar ook andere items komen aan bod. Hier enkele korte uittreksels uit de reportage.

Jorunn Bauweraerts: “In het begin traden we op in jeans en slobbertrui”.
Wat betekent de lente voor jou:
(…) Lente is ook nieuw leven. Ik ben nu 3,5 maand zwanger. Mijn vader is vorige zomer overleden en dat heeft me aan het denken gezet. Ik wilde altijd vrijheid hebben en veel kunnen reizen. Maar ineens besefte ik dat een hechte familieband heel belangrijk is. De seizoenen zijn ook zo mooi. Het is de natuur die laat sterven en geboren worden. Het helpt je om te relativeren.”
Plattelands- of stadsmeisje?
“Ik ben hoe langer hoe meer een echt plattelandsmeisje. Ik kom wel graag in de stad om iets te gaan eten of uit te gaan. Dan vind ik dat supertof, maar ik moet horizon hebben. Ik heb dat gevoel van vrijheid nodig.”

Nathalie Delcroix: “Ik probeer creatief te zijn met kleding”
Wat is het ultieme lentegevoel?
“Als ik voor het eerst de vogeltjes hoor fluiten, als ik wakker word. Mijn favoriete seizoenen zijn de lente en de herfst. Ik hou van de overgangsseizoenen. Ik gooi van zodra het mooi weer wordt alle deuren en ramen open om het licht en de lucht binnen te laten. Ik ben vrolijker als het lente wordt.”
Wat is jouw stijl?
“Die wisselt heel erg af. Ik hou ervan om me te kleden alsof ik in een toneelstuk speel. De ene keer kleed ik me in de stijl van de jaren zestig, de andere keer kies ik voor de seventies. Ik vind het tof om me te kleden volgens bepaalde periodes.” (…)

Annelies Brosens: “Een goeie jeans draag ik heel graag”.
Wat betekent de lente voor jou?
“Elk seizoen heeft wel iets. Maar de lente is misschien wel het enige waar je echt naar uitkijkt. Ik heb het wel gehad met de winter nu. De lente mag beginnen. Ik zet dan de bloemetjes in mijn bloembakken buiten.”
Draag je hetzelfde op het podium als in het dagelijkse leven?
“Nee, voor mij is dat heel verschillende kleding. We stemmen onze outfits op mekaar af. Nathalie is daar echt goed in en die lanceert dan ideeën. Dikwijls heb ik een kleedje van Nathalie aan. Wat we op het podium dragen vind ik nu wel belangrijker dan vroeger. In de beginperiode was ik daar echt niet mee bezig. Als ik nu foto’s zie van vroeger, denk ik vaak ‘oei, dat was echt niet goed’. Nu ziet het er veel beter uit.

Lees de uitgebreide reportage en bekijk de volledige fotoshoot in de Modespecial bijgevoegd bij Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen van vandaag 7 maart. De foto’s zijn van Luc Daelemans. Tekst is van Emilie Lachaert. Productie en styling: Heidi Leunens. Make-up: Kim Printemps voor Dior.

Geef een reactie

